perjantai 1. heinäkuuta 2016

30. Postaushaaste: Miten minusta tuli ratsastaja?



Te jotka olette selanneet blogini sivuja, olette varmasti huomanneet Jalustin.net-tekstillä varustetun kuvakkeen sivujen alareunassa, siellä missä muutkin tarpeelliset asiat ovat.

Ja teille jotka eivät ole tutustuneet Jalustin.net:iin, voin selventää asiaa hieman. Tämä ko. sivusto on bogiportaali, joka on vuoden 2016 alussa aloittanut toimintansa. Portaaliin voi liittyä kuka tahansa hevosblogin ylläpitäjä. Se on kaiken lisäksi erittäin helppoa ja ilmaista! Ja ei tämä ei ole mikään mainostus sivulle, kunhan päätin kertoa hieman siitä, jotta ei jää mitään ihmettelyn varaan.


Voisinpa nyt käydä asiaan, kun niin herkästi alan kirjoittamaan kaikkea muuta :D
Mutta siis, Jalustin.net tekee aina tasaisin väliajoin postaushaasteita, joihin kaikki blogia pitävät voivat vastata. Tällä kertaa haaste oli kirjoittaa siitä, miksi on valinnut juuri ratsastuksen ja miten on päätynyt hevosen selkään.

Itsehän olin n. 5-6 vuotta vanha, kun käytiin Rehndahlin kotieläinpihalla. Siellä ihastuin ihan täysin tallin suloisiin poneihin. Tarjolla sinä päivänä oli talutusratsastusta, ja tämän kuultuani innostuin ja taisinkin alkaa jo mankumaan isovanhemmiltani ponin selkään pääsyä. He kuitenkin neuvoivat minua kitisti pyytämään iskältäni, jos hän vaikka päästäisi minut kyytin.
Noh, eihän siinä kauaa mennyt, että meikä istuu megaiso kypärä päässä pieen shetanninponin selässä ilman satulaa. Ponia talutti joku mukava tyttö, pelkästä riimusta.

Siellä minä sitten aivan onnen kukkuloilla seitsemännessä taivaassa kikatan pienen ponin selässä kun se kävelee lyhyehkön pihatien edestakasin. Silloin se kuuluisa heppakärpänen puri ja halusin mahdollisimman pian takaisin ratsastamaan.

Ei siinä tainut niinkään kauaa mennä, sillä olin saman vuoden kesänä matkalla meidä mökin lähellä olevalle tallille, ratsastustunnille! Olin kyllä aivan täpinöissäni kun mulle kerrottiin että ratsastaisin Junnu-nimisellä shettisruunalla. Joku tallitytöistä tuli näyttämään minulle missä tämä musta poni oli, ja auttoi minua hieman sen kuntoon laitossa.

Ja olihan ihan pakko olla hikikupilla varustettu samettipotta! ;)


Ratsastuksen ajan sama tyttö talutti minua, sllä olihan tämä vasta toinen kerta hevosen selässä. Olihan se vähän jännittävää kun ei ollut ennen ollut ratsastustunnilla, mutta onneksi oli hyvä opastus! Jos jotakuta mietityttää mkä talli on kyseessä, niin Ahlaisissa sijaitseva Ratsastuskoulu Kyläkorpi. Todella mukava talli ja kivat hevoset ja henkilökunta!

Kävin tällä tallilla monta kertaa tunneilla sinä kesänä. Viime kerrasta kun siellä olen ratsastanut on jo jonkin aikaa, mutta toivottavasti pääsisin pian uudestaan.



Mun mielestä tää postaus ois hyvä jättää tähän, etten ala kirjoittaa hirveitä romaaneja kun kuviakaan ei ole niin montaa. Nämä postaushaasteet ovat kyllä todella kivoja, varsinkin jos ei ole mitään ideaa postaukselle juuri silloin. Ja voihan niistä vanhoistakin haasteista ottaa inspiraatiota.

Minäpä taidan nyt laittaa tän koneen pois ja siirryn pakkailemaan vähän tavaroita huomista varten. Huomenna siis mennään Siuntioon kisoihin hyppäämään 60 & 80 luokat Herban kanssa.

-Jessica


Kiitos kun luit postauksen ja pyytäisin sinua taas kertomaan hieman mielipidettä, jotta tiedä mitä parantaa!
Kerro vaikka samalla lyhyesti sinun hevoselämän alusta,
 mikäli hevoset kuuluvat arkeesi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti